Reisleiter goes cop, goes..

Idag har jag platt hår. Det var nästan hur länge sedan som helst jag hade det sist. Jag hoppas bara att det håller sig så platt & fint som det är just nu. Ska hoppa i mitt nya linne sen, ja.. samma som jag hade igår. Det struntar jag i, fick ju aldrig visat upp det igår.. men det hoppas jag på att få idag.
Luktar Miss Dior Cherié gör jag också minsann.. jodå..

Igår blev det ingen dagens Zante, men idag är det dags igen:
Nere på Zante mötte vi några otroligt dryga engelsmän, ärligt talat.. varför skakade vi inte av oss dom tidigare?
Iaf.. denna kväll förvandlades allas vår reisleiter till en människa som hunnit med väldigt mkt, trots sina endast 24 år. & det var inte ens hon själv som framställde sig som denna fab person.
Ja alltså reisleiter jobbar ju då som polis vet ni va? & en gång var hon t o m tvingad till att häkta allas vår kära Mia, för att hon var för packad.. detta hände en kväll hemma i Sweden, då reisleiter jobbade. Dåligt av henne att arrestera en kompis tyckte Engelsmannen. Jo, men hon var ju tvungen, eftersom hennes kollega var med. Det var ju liksom hennes duty.
"-It was my duty" om & om igen..
"-Men alltså, vad betyder duty?"

Engelsmannen kände nu att han ville skryta lite. Då berättade han att han hade jobbat som lifeguard, & jag sa genast åt honom att gå & rädda vissa personer.. Mm. Han upprepade detta med lifeguard ett antal ggr. Mkt stolt var han. Då fick vi trycka ner honom lite & säga att han redan sagt det & dessutom så jobbade faktiskt vår lilla reisleiter som detta också ett tag. Typ a la baywatch!
Han tyckte nog att reisleiter var en flitigt person, för plötsligt mindes han att hon tidigare berättat att hon pluggade till lärare.
Jojo, det gjorde hon ju nu.. hon höll nämligen på att omskola sig.

Inte illa pinkat för en 24-årig reisleiter att både ha hunnit utbilda sig & jobba som polis, varit lifeguard & nu vara på väg att omskola sig.




Men alltså tjejer, var hon inte lite väl hysterisk ute på vattnet? För att ha varit lifeguard menar jag?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0