Förnedring av män?

Förresten. Idag fick jag höra att jag förnederat en manlig kollega igår. Amenva? Vilken hemsk människa är jag då?
Nu undrar ni kanske vad för ngt fruktansvärt jag gjort mot honom? Jag pratade emot honom, jag accepterade inte att han "svor vid gud" & ville "ha ryggen fri".
Jag kan väl för i helskotta inte acceptera att du beter dig hur du vill bara för att du är... MAN. Jo mina vänner, det är precis vad det handlar om. Här är vi så förlegade som vi bara kan bli.

Jag vill inte alls bli rasitisk nu. Tro mig, en av mina allra närmsta arbetskollegor är invandrare. Hon är faktiskt den som är mest "emot" detta beteende.
Men till saken hör ju att denna killen jag nu "förnedrade" är invandrare. Bland det första han sa åt oss var "-Det är därför man inte ska jobba med kvinnor". Vi accepterade & försökte att respektera honom, trots detta.
När han sedan en dag tyckte att min arbetskollega skulle diska åt honom, för hon var kvinna & han var trots allt vår gäst. VA? Sen när har vi gäster på Ica Maxi? Vi jobbar ju förf*n inte ens där själv. Men jo det tyckte han att hon skulle göra & "-Du hade gjort det om inte Lotta & C varit där". Herregud säger jag bara!

Helt ärligt, sånt kan jag inte acceptera & om jag genom att svara emot honom förnedrar honom. Så varsegod, låt dig bli förnedrad. Ingen j*vel kör över mig. Man eller kvinna. Utländsk eller svensk. Barn eller vuxen. Ja, ni fattar..


Nu pratar han iaf inte med oss längre. Men det är väl lika bra det. Såna människor vill jag iaf mest strypa.
& att man bara orkar hålla på så.


Denna "diskussion" skulle kunna pågå hur länge som helst. Detta är för mig ett helt obegripligt beteende.
Hur f*n kan inte alla människor vara lika värda?


Bäst jag slutar innan det spårar ur :)
Ska borsta mina gaddar, sen kallar sängen.

Kommentarer
Postat av: Anna

Människor kan vara så förbannat sjuka!

2008-12-11 @ 22:29:10
URL: http://annapanson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0