Ge ett bidrag du med.

Nu har jag äntligen blivit färdig till att skicka iväg ett mejl till mitt (vårt) lilla Fadderbarn. Att det skulle behöva ta så lång tid är helt otroligt, var ju hur enkelt som helst.
Så nu känner jag mig duktig. Inte bara för att jag blivit färdig att mejla, utan mest för att jag faktiskt har ett Fadderbarn. Nu har jag iofs detta Fadderbarn tillsammans med min Pappa, men endå.. jag betalar faktiskt 100 kr i månaden. Inte alla som gör det inte. I Lördags var jag minsann också duktig & smsade Läkare till 72990. Då bidrar man med 50 kr till Läkare Utan Gränser. Vad är 50 kr egentligen? Inte mkt. Men om alla bidrar med ngt så blir det mycket av det.
Man kan inte ge bidrag till allt, absolut inte, & jag vet att många inte har råd.. men ärligt talat.. vem har inte råd att ens skänka en 50-lapp om året?
Jag påstår inte att jag är ngn Moder Theresa, men jag har mitt fadderbarn, smsar en peng då & då, har gett bidrag till Barncancerfonden, köper alltid rosa bandet & rosa Lambipapper i Oktober.


Skänk ngt litet du med, tänk på att alla har inte det lika bra som du har det.

Kommentarer
Postat av: soffan

bra jobbat lotta! en kan inte göra allt, men alla kan göra nåt, eller hur man nu säger... du ska vara stolt lotta! kramar

2008-09-22 @ 21:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0