Bland kiss & bajs.

Såja. Då var första dagen på jobb avklarad. Ja, första dagen på dena veckan menar jag då. Det är alltid skönt. Nedräkning is the shit!
Dagen idag har varit bra. Nästan alla vi städar hos är rena & fina små gamlingar. Men, idag fick jag minsann skura mitt första bajs. Jag vet att Mazarin har varit nyfiken på detta.. & idag var det dags. Som tur var befann sig detta i toaletten..
Hos en tant vi var så luktade det kiss i sovrummet. Usch & fy. Jag tycker synd om dem då. Sängen var bäddad, så jag antar att hon ska få ligga i kissiga lakan..?

Visst är det fräscht att jag pratar om kiss & bajs sådär? Men, jag måste ju få berätta lite om min verklighet..
Förra veckan var vi iaf hos världens sötaste tant. När hennes htj ( hemtjänst.. ) frågade henna om hon skulle fixa ngt hon kunde äta sen, så sa söttanten; "-Nejdå, det behövs inte. Jag går ner till pizzerian & tar en pizza då". Haha. Tyckte det var så sött. En liten gumma som kränger pizza!

Något som var mindre trevligt var hos en annan tant. Hon var helt sängbunden. När vi kom dit låg hon & sov, htj'n släppte in oss & vi gjorde vad vi skulle. Tanten sov sig igenom allt. Inte ett tecken på att hon skulle vakna. Hade jag inte sett henne på nära håll hade jag trott att hon varit död. Så liten & skröplig låg hon där i sin säng. Hennes hud var nästan genomskinlig.
Det kändes kusligt att vara där. Hela lägenheten kändes så tom, ensam, övergiven.. död.
Vad är det för liv? Är det verkligen rätt att låta en människa som är helt sängbunden bo själv? Vad händer om hon vaknar när htj'n inte är där? Visst, dom har sina larm. Men, ärligt talat.. borde inte det mest humana vara att låta henne bo på ngn form utav sjukhem. Ist för att ligga där, i sin spöklya..

Nej, NOG om mitt jobb nu. Men det är ju vad som händer om dagarna.


På väg hem idag så satt vi fast i trafiken, ett BRA tag. Var hemma halv sex.. Det hade skett en singelolycka. & allt vi tänkte på var att det skulle skynda på, så att vi kunde få komma hem NUNUNU!
Usch, människan är hemskt egotrippad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0