Ett spöke på 3e våningen.

Jo, nog finns den där. Min poetiska ådra alltså. Jag vet bara inte hur jag ska väcka den till liv. En gång i tiden fanns den där, pulserande.. & jag tror faktiskt att jag hade det lika bra då som jag har det nu..
Så, vi får väl se om den börjar pulsera igen snart.


Idag är det Torsdag, underbart. Det innebär ju nämligen att det är Fredag imorgon, & det gillar man alltid!
Har varit en bra dag på jobbet, ja, så bra det nu blir..

Var hos en himla läskig tant idag, hos hon som såg "död" ut förra gången vi var där. Idag var hon vaken. Uhu säger jag bara. Jag föredrar nog henne sovandes. Inte för att hon på ngt vis var elak eller så, nej.. hon var bara så fasligt läskig. Hon såg nämligen även i vaket tillstånd död ut. Dessutom pratade hon med en läskig röst. Jag inbillade mig att hon var ett spöke, hon kändes som ett spöke, med  sina döda ögon & genomskinlig hy.
Givetvis så pratade hon en massa. Så fort hon hörde att man kom in i rummet så började hon prata. Eftersom man knappt hörde vad hon sa, & hon än mindre hörde vad jag sa så fick man stå ända upp i ansiktet på henne.. hennes unkna andedräkt slog emot mig & hennes döda ögon stirrade genom mig.
Hon berättade om sina söner som var läkare, att hon levt sitt liv i den lägenheten. Jag antar att det är därför hon även vill dö där..
Usch så tragiskt. Inte konstigt att hon pratade med en så fort man kom i närheten av henne. Tänk att ligga där helt ensam.. Men, vill man avsluta sitt liv där de vackraste sagor utspelats, så kan jag förstå det.
Själv föredrog jag att inte prata så mkt med henne..

Ah nog om creepy tanten nu. Men jag säger bara det, fyför att bli så gammal & skruttig. 99 år var hon. Dock ingen krutgumma. Det var däremot tanten vi var hos innan. Hon fyller 100 år i sommar. Söt som få.
Vår sista tant idag var "glass-tanten", där fick vi varsin ja.. glass. Man får visst det varje gång man är där.
Detta + ett choklad av en annan sötnöt. Hello Miss Fatty!

"-Hon skulle kunna vara din dotter". Eh tack.. är jag så ful?

"-Hon ser ut som tolv". Haha.. återigen, tack!


Nej, tur att det är helg snart. Så att mina jobbnoveller kan ta paus ett tag. Så, ge mig helg & mkt drama nu tack :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0