Jag är redan där.

Jag sitter på min balkong. Sluter ögonen. Med musiken & fågelkvitter som bakgrundsljud så drömmer jag mig bort.
Jag känner solens varma strålar mot min hud & kniper ihop ögonen extra hårt. Om jag låter mina tankat snurra iväg en aning längre än vanligt så kan jag nästan känna att jag redan är där.
Musiken från radion skulle kunna vara musik i min mp3, fåglarna som kvittrar skulle kunna vara fåglarna där. & solens varma strålar kunde vara solens ännu varmare strålar där.
Det är inte min stol på balkogen jag sitter i, det är en solstol. Några kliv ur den, & jag befinner mig i ett vackert hav, eller en djupblå pool.

I mina tankar är jag i Key West, Miami eller Florida..



Kommentarer
Postat av: Anonym

Det låter ju inte helt fel det dära...

Din greklandbild från tidigare, varenda gång jag ser den så vill jag bara utomlands. Bara titta på det underbara vattnet.

Nej nu ska jag hälsa på New York

2009-04-18 @ 18:22:59
URL: http://botteinamerika.blogg.se/
Postat av: Pappa

Du har en poetisk ådra som du borde använda oftare, mycket vackert skrivet.

2009-04-22 @ 18:42:20
Postat av: lovisa

Härligt blått vatten=)

2009-04-27 @ 19:07:54
URL: http://lovisap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0