Ute på djupt vatten.

Okej, för att inte mala vidare om mitt jobb ännu en dag så ger jag er här en bild, med en kort "story" till den bilden:




Detta är sommaren 2008. Jag befinner mig på Zakynthos, i staden Laganas. På denna bilden befinner jag mig ute på djupt vatten, bokstavligt talat.
Det fanns ingen lyxyacht att hyra, så vi fick nöja oss med trampebåt. På med solkräm & glajor, den fantastiska "vattenkameran" i högsta hugg, sen var vi redo för ett äventyr.
Kanske var det också så att vi gjorde denna tur för att vi hoppades på att få se några av de välkända jättesköldpaddorna.
För nej, inte skulle vi åka på den turen.. vi är väl rediga töser som ordnar sånt själv!
Jag & Sofia var.. smått hysteriska. Speciellt när vi drev utanför "bojarna", som man absolut inte fick komma utanför.. Inte blev det heller bättre av att vi sedan hamnade mitt i ett "trafikkaos".
Jag klamrade mig fast & kämpade hårt för att ens kunna byta plats med kusse.
Men, när jag väl slappnade av så kunde man njuta av ett helt fantastiskt alldeles klart & otroligt fint vatten.
Det var djupt, det var jäkligt djupt.. Men Lotta var tuff & vågade hoppa i. Man var ju tvungen. Dock blev jag efter en kort stund, just det.. smått hysterisk.. Bilden är ett resultat av hur i denna hysteri försöker att ta mig upp kvickt som attans.
Det slutade med att jag fastnade med benet under trampan..

Okej, kanske dags att avsluta denna "story".
Till slut hade vår timme gått & vi trampade inåt land. Vissa pustade ut djupare än andra ;)


Hur gick  det med sköldpaddorna då?
Vi såg inte en enda.....

Kommentarer
Postat av: Björn

Ser trevligt ut, kände dock knappt igen dig på bilden. Vi hyrde också en trampebåt och drog på oss solglajjor. Måste säga att jag också var lätt stirrig och ville upp båten så jävla fort som möjligt. Fast vi hade i och för sig rutschkana på vår trampebåt. Vår botten var ibland klar och ibland fylld av tång och det var skitdjupt. Som sagt var jag lite stirrig. Jag var också modig i slutet, då jag hängde efter båten ute på det superdjupa vattnet. Fast då var vi ju på väg in igen. Vi höll förresten hamnade också i världens trafikkaos. Mitt emellan riktiga båtar, faktiskt en riktig superlyxyacht som körde typ 30 meter ifrån oss. Vi såg inga sköldpaddor vi heller, men vi såg däremot fiskar. Vi hade alltså rätt lika upplevelser på våra trampebåtar i olika länder.

2009-04-17 @ 04:45:30
URL: http://botteinamerika.blogg.se/
Postat av: mazarin

HAHAHA jag garvar lika mycket varje gång jag ser denna bild!! Haha den är så härlig!

2009-04-17 @ 07:24:50
Postat av: soffan

oj jaa den bilden igen ger mig hemska bilder i huvudet ;) jaa minnst sagt hysteriskt var det! usch lotta, gud va rädd jag va :( verkligen.



tur man ge minne till sina nära o kära ;) haha

bästa resan ändå!!!

2009-04-17 @ 18:31:40
Postat av: anna

åh härlig sommarbild!

2009-04-23 @ 20:04:39
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0