Naiva små blondinbloggare!

Ligger på balkongen & halvsover. Har sådär lite lagom ont i huvudet. Jag undrar om detta har ngt samband med att jag ska börja jobba i morgon? Antagligen..

Hörde nyss ett klipp från en av de nya "blondinbloggarna". Herregud vad pinsamt säger jag bara. Ärligt talat. Man får passa sig för vad man gör med sin blogg. Ställ dig frågan om det verkligen är värt dina minuter i rampljuset.
En dag hinner kanske verkligheten i kapp dig, & då är det faktiskt inte det minsta fördelaktigt med ett klipp där man står som en idiot & " Mm.. Eeh.. Ah.. HIHI" - ar sig i flera minuter.
Jag själv trodde tjejen var typ tolv år när jag läste detta. Till min förundran läste jag att hon var 16, snart 17 år.
Visst förstår jag att många vill bli som Kenza, Blondinbella, Kissie & allt vad dom heter. Men ärligt talat tjejer.. till vilket pris?

Känner mig som värsta gamla kärringen som predikar på detta vis. & till vilken nytta? Men jag kände bara att jag var tvungen att skriva om det. Dagens unga tjejer är tyvärr alltför naiva. Allt handlar faktiskt inte om pengar, fester, snygga kläder & hur många killar man varit eller inte varit med..
Det är skrämmande att se hur vår värld utvecklas.
12-åriga tjejer med smink & push-up.. när jag var tolv lekte jag typ nästan fortf med barbie för guds skull!

Alla har så bråttom med att växa upp. Varför? Man är vuxen & tråkig i så många år redan så det räcker & blir över.


Nej, nog med predikande nu.. Dags för mig att återta min plats i solstolen.

Kommentarer
Postat av: Lona

du hade skrivit till amanda du vet, vart kan man hitta radioprogrammet?

2009-08-19 @ 15:13:51
URL: http://lonatrogen.blogg.se/
Postat av: Lona

haha okej ^^ får leta på de. :D

2009-08-19 @ 19:52:47
URL: http://lonatrogen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ställ gärna en fråga i min frågestund! :) Kram

2009-08-19 @ 20:08:08
Postat av: Lina

håller med dig totalt.. och jag är inte speciellt gammal :P

2009-08-20 @ 23:58:17
URL: http://linala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0