Sista kvällen i Key West.

Nu sitter jag återigen här i sängen på hotellet i Key West. Så snart lillebror är klar så ska vi ut & göra vår sista kväll här.
Dagen har spenderats nere på stranden, mestadels i en hängmatta under skuggiga palmer. Kan livet vara bättre än så? Att ligga & svaja i en hängmatta med en bra bok & havet som en vacker tavla framför en, det är verkligen livsnjutning i den högsta grad.
Har även badat i havet idag, för andra gången här. Jag ska väl erkänna att jag inte gillar havet så värst mkt här, gillar verkligen inte när man inte ser botten.. så jag gapar & skriker mest när jag är i. Klängde mig fast på Mamma & Pappa, ja.. jag betedde mig helt enkelt ganska mkt som ett litet barn.
MEN, jag badade iaf :)

Igår var vi nere & utforskade staden, det är verkligen otroligt mysigt här. Inte likt ngt annat ställe jag tidigare befunnit mig på. Satt nere i hamnen, åt & drack vin.. återigen.. livet här är underbart.

Imorgon åker vi till Miami, med buss.. Jag & Mamma har redan panik över hur det ska gå med våra toalettbesök.. men det ska nog lösa sig det med, i värsta fall får vi väl helt enkelt kissa på oss!?
I Miami ska hela familjen dela säng. Det kan bli en prövning som ingen annan. Redan nu brukat det vara full fajt om vem som ska ha vilken säng, & framförallt.. vem ska sova närmst lampan & nattduksbordet? För det mesta vinner jag i alla lägen..

Snart är det dags att lämna denna resa, det är med blandade känslor man gör det. Samtidigt som det kommer att bli fruktansvärt tråkigt & framförallt fruktansvärt jobbigt att lämna lillebror ( trots att han är EXTREMT jobbig hela tiden.. han brås på sin Mor.. ), så ska det någonstans bli lite skönt. Jag saknar min lya & mina små projekt som jag nu ska styra upp därhemma.. fick nämligen ett glatt överraskande då jag gick in på min bank idag.. HELLO IKEA när jag kommer hem!
Men nej, det kommer f-n mest bli trist att lämna detta äventyr.. för ett äventyr är det sannerligen..
En dag i Orlando vaknade vi av att det luktade bränt, det var.. mindre spännande..

Ja, det har hänt hur mkt som helst här. Vackra minnen som man kommer att stoppa i hjärtat & plocka fram om & om igen.


Men nu får det räcka för idag, kanske för hela denna resan.
Vi får helt enkelt se.

Kommentarer
Postat av: Björn

Jaha, nu var den gjord. Inte bara sista dagen i Key West utan sista dagen på resan, nästan i alla fall...



Miami flygplats är ingen höjdare, här är lagom segt. Ah jaa, jag har i alla fall internet...

2009-08-11 @ 14:31:03
URL: http://botteinamerika.blogg.se/
Postat av: Björn

Hej igen...



Lustigt, nu när ni flyger till Boston så skulle jag verifiera min kommentar jag precis skrev...Då fick jag skriva "boston tamp"

2009-08-11 @ 14:32:06
URL: http://botteinamerika.blogg.se/
Postat av: Jenny

Haha ja är likadan kan inte bada omjag inet ser botten :)

2009-08-18 @ 08:01:08
URL: http://jenlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0