I säng med Carolina Gynning.

Vilken seg dag detta har varit. Hängt på msn. Glott runt bland bloggar. Tittat lite på teve & dvd. Bläddrat igenom, & förälskat mig lite i nya vårkollektionen från H&M ( What a suprise..! ). Frågan är om jag ens ska våga öppna de 2 andra katalogerna som damp ner..
Hur som haver så har det varit en otroligt seg dag. Trots att jag inte klev upp ordentligt förrän runt halv tolv så känns det som att den pågått i evigheter.

Fick iaf pratat lite med min älskade Hoochie innan. Hon är så söt hon. Mitt lilla hjärtebarn. Nu hoppas jag bara att jag mår bättre till nyår så att jag kan ta mig till just Hoochie & fira det med henne + familj. Kommer bli precis lagom för min del. Jag är inte så mkt för nyår om jag ska vara ärlig. Men att sitta hemma ensam & sjuk är kanske lite väl, även för en "nyårshatare" som mig..
Så snälla Gud låt mig bli av med detta snor innan nyår.
Hoochie säger att jag ska gå till doktorn. Men det vill inte jag..

Nu hade jag tänkt gå & lägga mig med Carolina Gynning.. ( den ni guys..! ). Ja, med hennes bok EGO WOMAN då. Som är en utav mina julklappar. Har väl läst hela & min bedöming av boken hitintills är att den är okej. EGO GIRL var bättre & denna bok fokuserar lite för mkt på vikthets. Ja, för jag tycker allt att ett helt kapitel där man propagerar FÖR bantingspiller mot folk som inte ens är överviktiga är lite för mkt.
Men så gillar inte Carolina att folk som Blondinbella ( & jag räknar in mig själv här.. ) som är, som hon säger det "naturligt smala" är så emot bantning & drömmen om att få vara smal.
Vi har på ngt vis fått det med oss, medans andra får kämpa för det. Jag kan förstå henne, på ett sätt. Men jag tycker att det är sjukt att sträva efter att vara sådär sjukligt smal. Man blir inte lyckligare för att man är smal.
Givetvis får var & en göra sitt val här i livet. Men att göra "reklam" för "bantingspiller" känns inte okej.
Carolina som annars verkar vara en smart tjej. Dessutom tycker jag att kvinnan är som vackrast med lite kurvor!
Jaja. Nu ska jag inte dra igång ngn viktdebatt här.

Får helt enkelt hoppas på att boken blir bättre nu när det kapitlet är över.

En sak till ang detta bara. När jag läste att Carolina anser Blondinbella vara smal så kan jag inte låta bli att tänka på Kissie som jämt hånar Bella & refererar till henne som Miss Piggy. Kissie är en otroligt barnslig & osäker tjej. & ofta säger det hon skriver om andra säkerligen en hel del om vad hon eg tycker om sig själv. Varför annars förstora, blondera, solariesola samt retuchera sönder varje bild hon publicerar?


Dagens tjejer är alldeles för utseendefixerade. That's for sure. & jag är en utav dom, absolut. Men inte i närheten av det sjukt besatta som vissa är.



Hoppsan. Blev ett långt inlägg här. Dags för bingen med Carolina nu.

Kommentarer
Postat av: Jenlen

lät som en soft o skön dag annars fast inte kul att vara sjuk men en sån dag för mig skulle annars vara skönt jag som alltid är så trött nu för tiden..

Såg att du inte är vidare förtjust i nyår inte jag heller så överdrivet alla har så höga förväntningar sen blir folk så besvikna typ..



Jag har hennes andra bok också bara kommit några sidor men får ta tag o läsa klart sen snart.

Kram

2009-12-29 @ 22:05:48
URL: http://jenlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0