Always look at the bright side of life.


Ser du ljuset mellan trädtopparna?


I tillfällen som detta så vill man bryta ihop. Man vill lägga sig ner på golvet & skrika om hur j*vligt allting är!
Det är då man måste försöka att hitta ljuset bakom sin egen trädtopp.
För tänk, det kunde alltid ha varit värre än vad det är.

Jag läste Vimmelmammmans blogg. Vimmelmamman har världens finaste man & son, Vimmelmamman har även cancer.
Då tänker jag att jag trots allt är frisk. Vad är pengar värda om man inte har sin hälsa?

Jag betalar pengar till ett litet fadderbarn i Bolivia. "Min" lilla Maximo bor i en hydda mitt ute i ingenstans. Han lever ett liv där han inte ens skulle kunna föreställa sig hur jag har det här.

Föräldrar, syskon, vänner & andra älskade dör ifrån folk omkring mig. Jag står kvar med dom jag älskar mest vid min sida.


Livet kunde varit jävligare, på många sätt. Man får bryta ihop, men man måste även försöka se det där ljuset & inse att det finns värre saker, det finns folk som har det sju resor värre än vad du har det.


Slutet på något är alltid början på något nytt.



Kommentarer
Postat av: Jenny

Håller verkligen med dig, när jag läste vimmelmammans blogg första gången, hon hade skrivit så himla fint satt jag & rös, tänk va man har det bra igentligen & va man klagar på onödiga saker osv..man ska vara glad att man är frisk o har en familj osv..Jag har inget fadderbarn men ska skaffa mig ett, tycker det är en fin sak att göra..

Sv: Hehhe som sagt inte lätt att komma ihåg allt! Kramar

2009-01-28 @ 19:50:08
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Jenny

Mm precis men du har såå rätt så!Man ska försöka tänka positivt o lixom peppa sig själv.. Mm svårt det får se vilken av dessa mobiler det blir! En oväsenlig sak igentligen men hehe..

Kramar

2009-01-28 @ 20:55:25
URL: http://jenlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0