Min första shopping.

Såja. Nu var första shoppingen avklarad; 3 par skor & en t-shirt.. allt detta på TJ Maxx, som låg en liten bit utanför Darien.
Jag blev nästan lite exited när vi vart därinne.. mkt billiga & snygga skor.. då kan den lille shoppingdjävulen lätt flyga i en. Provade en hel del, men det slutade alltså med 4 saker.. kanske visar jag er en dag, tills dess får jag väl skryta om vilka märken det var på skorna; (det måste man i en blogg) Steve Madden, Tommy Hilfiger & Calvin Klein.. VIKTIGT!
Allt detta plus tishan fick jag för under en tusenlapp.. det värmer i hjärtat på en!
Hann även med en liten fika på Starbucks, det är väääldigt viktigt när man är här in the fancy US!

Man kan säga att vi var dom enda "White guysen" på bussen både dit & hem.. ja, även på destinationen var nog vår hudfärg ganska så sällsynt, märklig upplevelse.. en buss full med "mörka" & så vi 4.
Sen såg vi även en människa som satt i sin bil & var antingen död/medvetslös, eller skitpackad.. men nej.. enligt Lillebror så satt han & kollade sin mobil.. jojo.. så brukar man ju sitta då.. någon minut efter att vi gått förbi stod där 6 polisbilar.. mobilkoll? Jojo..


Just nu har jag & Lillebror nyss kommit in efter en runda basket.. jodåsåatte.. man är väl sportig.

Åskan går & dom varnar för tornados.. är inte livet in the states ljuvligt så säg.. bäst att jag slutar nu.. man får kanske vara beredd på att springa ner i källaren & ta skydd..


I morgon ska vi, om allt går som det ska.. åka in till NY.. måste reka av stället.. innan vi bosätter oss där för några dagar.

Ikväll blir det mat & kanske lite spelkväll, annars blir det väl att man somnar till en film.. igen..


Nej, dags att avrunda nu.. man kan ju inte datanörda sig alltför mkt, är trots allt i USA!.

Kommentarer
Postat av: mazarin

Åh gumman va underbart ni verkar ha det!! Saknar dig i massor & behöver dig här ju! Massa att berätta!! Puss & kram

2009-07-27 @ 11:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0