Sista dagen I Darien.

Sista dagen i Darien. Sitter just nu & väntar på att Lillebror ska bli färdig, så att vi kan gå till det omtalade Panera Bread & äta frukost.. man är ju ganska så hungrig nu kan man säga.. brukar äta frukost en sådär 2 timmar tidigare..
Rena sovmorgonen tog man idag, klev inte ur sängen förrän 08.. jisses.

Igår var vi som sagt inne i NY. Det var en mkt mäktig stad måste jag säga. Man fick nästan nackspärr när man stod & tittade upp på alla byggnader..
Av alla ställen vi besökte igår så var nog Times Square det som var mäktigast.. helt otroligt.
Central Park var inte fy skam det heller, dock började det VRÄKA ner när vi nästan precis kommit dit. Fick sätta oss under ett parasoll tills det värsta var över.. dock delade vi detta med en annan familj & det var inte se gott om plats.. man blev ganska så blöt kan jag säga..
Lagom till att vi torkat slängde jag & Lillebror av Mamma & Pappa på en Irish pub, för att gå &.. titta på lite kläder.
Ett linne & en svart klänning fick följa med ut därifrån. När vi skulle lämna affären så fullkomligt VRÄKTE det ner igen, så det blev till att springa. Väl framme vid puben var man.. dyngsur.. & då var det bara en kort bit vi sprang. Men, vad gör man inte för shopping?

Ett par vita tygskor fick jag även handlat, som nu dock inte är så vita längre. Dessa skor akutshoppades då mina fötter var på väg att ta kål på mig i mina sandaler.. Man går visst en hel del i NY..

Ja, det var kort & gott en bra dag i storstaden.. svårt att förmedla den mäktiga känsla man har när man står där mitt i smeten.

När vi efter en lång dag kom hem till Darien så hade hunden skitit på mattan & Lillebror blev inte så glad. Jag skrattade dock gott, eftersom det inte var jag som skulle torka upp det..
Man kan undra hur väl grannarna skötte sin uppgift som hundvakt..


Nej nu ska jag sluta skriva & börja hetsa Lillebror lite.. BREAKFAST I SAID!

Kommentarer
Postat av: pappa

Det var tur att Lotta till sist lyckades att shoppa en del då hennes min alltmer antog den man får när man käkat citron i en halvtimma. Efter shopping tinade hon dock upp o blev sitt vanliga jag trots att hon var tämligen dyngsur.

2009-07-28 @ 18:33:46
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0