I ett grått Darien.

God morgon bloggen ( God middag för er ). Ännu en tidig morgon här i Darien. Vaknade till en regngrå himmel, så just nu ser det ut att bli en lugn hemmadag idag. Tydligen är det ganska varmt ute, trots den gråa skyn.. sen kan man ju hoppas på att det kanske spricker upp lite under dagen. Trist att bara behöva sitta inne, även om det faktiskt är Söndag.

Igår när vi ätit vår andra frukost gick vi in till den lilla byn Darien. En mkt mysig liten by måste jag säga. Strosa runder lite, inhandlade diverse nödvändigheter, satte & släckte törsten en stund, innan vi gick vidare för att handla det sista.
Därefter gick hem & satte oss i trädgården. Njöt av lite vin, ost, kyckligvingar, vackert väder & hela familjen samlad. Just då var nog livet så bra som det bara kan bli..

Jag badade minsann oxå igår, efter en stunds velande doppade jag mig i den lilla poolen dom har på tomten här. Det var årets första dopp, så lite stolt var jag allt måste jag säga.

För att kommentera kusses inlägg igår ang. min plattång så kan jag ju säga att jag hade rätt adapter, men sladden till just plattång & hårfön fungerade inte ( så Mammas liv rasade oå litegrann.. ). Så nu tycker jag inte att du ska vara sån!
Huvudsaken är iaf att allt löste sig då Lillebror räddade mig med sin adapter.


Okej, tillbaka till gårdagen.. Var bara tvungen att reda ut detta med adaptern.. har ju varit en hel del tjat om detta med plattången va..

På kvällen lagade Lillebror middag: Krabbfylld lax med pommes & sallad, mycket gott. Denna rätt avnöjts på terassen, där vi sedan satt ett tag innan småkrypen blev för mkt för oss.
Då flyttade vi in för att se en film, som visade sig att vara en skitfilm.. såklart.. jag fick ju inte se den filmen jag ville.
Princess Sparkle var besviken & somnade därför gott i soffan..


Nej nu får det räcka för denna ggn. Dags att ta tag i denna gråa dag. En grå. men fin dag.. vi är ju trots allt här, allihopa.
Ha det så bra därhemma.

Kommentarer
Postat av: Kusin vitamin

Haha ja men de fattades ju bara att de skulle inträffa nåt med det som står dig nästan närmst i livet, din plattis... Tur bötte fixar, han e minsann bra på nästan allt...;) Ohh så mysigt ni verkar ha de, de e ni väl värda, äntligen e ni ett igen... Love

2009-07-26 @ 15:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0