En morgon i Darien.


 Hej bloggen!

Här sitter jag nu hemma i köket 'hos Lillebror'. Vi var alla uppe med tuppen idag, jag steg upp strax efter sju.. och då hade övriga familjen redan varit uppe ett tag.. till och med Lillebror var uppe före mig..
Just nu sitter jag och Mamma och väntar på att herrarna i familjen ska komma hem med vår andra frukost. Dom fick snällt gå iväg och ordna detta, medans jag och Mamma ägnade oss åt diverse ytligheter här hemma.
Detta började inte så bra, då min morgon rasade samman en aning när jag upptäckte att sladden till plattången inte gick i min adaptor. Ni som känner mig kan ju bara gissa vilken katastrof detta är..
Jag förbannar alla er som skämtat om just detta, det är faktiskt ert fel! Så nu ska jag se till att bland det första vi gör här denna dag är att införskaffa en American plattis till mig.. Ytlig som få, jag vet.

Annars blir nog denna dag en lugn dag, blir till att slappa lite och utforska Darien.. en lagom start på detta fantastiska äventyr.

För att tala lite om gårdagen så måste jag börja med att säga att det absolut bästa den dagen var givetvis då jag äntligen fick återse min kära Lillebror. När jag såg honom stå där i ankomsthallen och vänta på oss gick det inte att hålla tillbaka tårarna. Vilken lycka, vilken overklig lycka att få återse lilla Lillebror igen.
Familjen var återsamlad och inte för att tjata, men det kändes verkligen helt overkligt. På morgonen befann vi oss så långt ifrån varandra, och på kvällen stod vi där, samlade som en familj återigen.


Nej, nu får det räcka för denna gången.. skulle nog kunna skriva världens novell här, men det kan ju bli lite drygt att läsa..
Kikar med all säkerhet in senare och uppdaterar lite, man får ju passa på att utnyttja brorsans dator lite.

Ta hand om er därhemma!


Kommentarer
Postat av: Kära kusin

Ohh vilken känsla att få träffa han, så himla overkligt att man på morgonen e som du säger så långt ifrån varandra o senare står man öga mot öga, fan va roligt, äntligen... Men jag höll på att dö av garv med denna plattång, allt du snackat om att du vet redan att man behöver en adapter, de behövde ingen säga till dig;) Men lotta man behöver kanske oxå rätt adapter annars e de ngen mening... hahah! Tur björn fixa annars hade de vatt katastrof...Ha nu så skoj o njut. Älskar dig.

2009-07-25 @ 19:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0