Är det inte tåget så är det bron.

Vi fick sluta tidigare även idag, så sjukt skönt. Dock kom jag hem lite senare än vad jag hade kunnat. Nej det var inte ngt tåg som var försenat, idag var det helt enkelt brons fel. Ja, brons & kanske båten som skulle köra igenom då. Tror ni att jag var irriterad då klockan slog 17:08 & jag fortfarande satt kvar på bussen på fel sida om bron? Jo det var jag.

Jag har kommit på att jag över lag är en sjukt irriterad pendlare. Som i morse; en man åt en ostmacka på tåget. Smaskade han? Nej. Luktade mackan konstigt? Nej. Blev jag hungrig av att se honom äta den? Nej. Trots detta så irriterade det mig en hel del.
Jag irriterar mig även på folk som ställer väskan på sätet & sen blir irriterad när man ber dom att flytta den. Men okej köp då en plats till väskan också, om den nu inte kan sitta & trängas i ditt knä menar jag.
Jag blir irriterad på folk som står för nära, folk som hostar, snörvlar.. ja helt enkelt alla som andas!
Mest irriterad är jag på morgonen. Folk som pratar på morgonen, i telefon, eller med varandra tycker jag nästan borde skjutas. Eller ja man borde åtminstonde ge dom en kraftig spark på smalbenet!

Såja, nu fick jag ur mig lite av mina irritationer ang. detta. Det finns säkert mer jag kan reta mig på, skulle säkert kunna skriva en hel bok om det. Men, ngt får man ju spara tills man är ledig..


Nu ska jag sluta gnälla & börja diska. Yeah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0