Cute old ladies.

Torsdag.

Tillbaka till dagisnivå på jobbet idag. Jodåsåatte. Men jag sköter mig. Orkar inte lägga näsan i allt längre. Trots det får jag höra; "-Är det inte du som har bestämt det då?". Men orka. Hade jag inte sagt 10 ggr att det var vår chef som hade bestämt det? Det är ju som att snacka med en vägg.

& tänk vilket sammanträffande att vi hamnade på samma tåg hem, i samma vagn. Jisses. Tur för mig att jag satt mig i den tysta kupén. Där får man INTE prata. Så jag sa hejhej & sov lugnt vidare. Fick bara vara lite trevlig när vi kom till L-a, men bara lite.

Världens sötaste tant skulle åka med bussen hem. Typ skitliten & skitsöt.  & framförallt.. skitgammal. Jag blev rörd över hur söta & hjälpsamma alla var mot den lilla pantertanten. Ja, jag var också rar mot henne.. såklart.
Har nu när jag tänker efter faktiskt varit extra rar mot tre små tanter idag. Naw. Jag älskar söta gamlingar.

I morgon är det Fredag, äntligen. Då ska jag umgås med min Mamma. Stackaren vill inte vara hemma hos Pappa & hans pokerkväll. Jag kan förstå henne..


Nej dags att läsa bloggar innan jag slänger mig i sängen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0