Mystisk blogg?

Haha. Böttis klagar på att jag & Lina skriver mystiskt, ja Björns kompis Lina. Jo Björn, nog är det kanske så att jag skriver lite otydligt ibland. Så för att alla ska hänga med (mest du Björn). I inlägget "You're leaving me" syftar jag på min kära fd. arbetskamrat som ska lämna Sweden för en längre tid. Capiche?
Ibland måste man dessutom skriva i gåtor, för man varken vill eller kan skriva saker & ting exakt som det är.

Hur som helst så är det Måndag idag, om ni nu inte visste det redan. Usch & fy för Måndagar brukar man säga. & nog för att det var hyfsat segt att gå upp & iväg till jobb idag, så var det inte lika jobbigt som det brukar vara.
Kan ha att göra med att imorron är min sista dag där..
Sen har jag faktiskt inte jobbat så värst mkt idag heller. Jobbade i ca en timme, sen  var jag  & mina soon to be fd. arbetskamrater på Arbetsförnedringen. Där satt jag, helt i onödan & glodde i sisådär 1,5 timme.
Fast jag klagade inte så mkt för det, jag slabb ju arbeta. Plus att jag måste erkänna att det kändes så otroligt skönt att sitta där & veta att man har ett jobb.

Ångesten ligger som en dimma över hela lokalen, & där sitter jag & är nöjd.

Jag försökte att vara ödmjuk. Svarade bara att jag tyckte att "jo, det känns bra att ha ett jobb". Eg. ville jag ju säga hur JÄVLA glad jag var & hur SJUKT synd jag tyckte om dom, men det sa jag såklart inte.
Lustigt också hur "otroligt skönt" alla tycker att det ska bli. Alla som innan hade tagit emot ett jobb där med glädje..

Jaja. Nog om det. Efter detta möte åkte jag & pojkarna (jo jag ser dom som pojkar fast att dom är ett par år äldre än mig) & åt på BK. Sen vidare till kontoret där jag blev avsläppt för ännu ett möte.
Eller utbildning hette det visst. Nåja, så fick man iaf sett alla huen där..

Det var min otroligt spännande Måndag det!


För att bara skriva lite snabbt om helgen så kan jag säga att det var en otroligt trevlig kväll hos Sofia, & även sen. Fast att jag retar ihjäl mig för att vi betalade för att vara på Tages i 50 min.. palla!
Det hände inga skandaler, nej inga alls faktiskt. Trots det så bestämde jag mig redan på Lördagen för att bara ligga inne & dega hela Söndagen, vilket jag gjorde, trots att solen sken..

Min kusin & jag (ja Mia då) filade på lite hemlisar & hon var så himla fin i sina kläder.
"-Jag var tvungen att fanca ner det lite".
Haha. Söthue! :)


Nej. Slut på denna novell nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0