Partygirl goes Desperate Housewife?

Lördag.

Idag klev jag upp vid åtta. Är jag gammal or what? Nekar utgång & kliver upp innan ens morgonprogrammet på fyran startat..
Pappa kom med bullar idag, smörbullar från Dansken.. mkt uppskattat. Så nu har jag ätit bullar, druckit kaffe & tittat på Familjen Annorlunda. Jag vet inte vad det är med mig, men varje gång jag ser det så sitter jag nästan med tårar i ögonen. Inte för att det är sorligt, nej.. det är nog mer för att det är så himla kärleksfullt. Jag fylls av en konstig känsla..
En blandning av värme & tomhet.

Nu sitter jag här & funderar på vad jag ska ta tag i idag. Först & främst ska jag iaf uppdatera mig lite i bloggvärlden.
Ikväll vet jag inte vad som händer. Antagligen ingenting, eftersom jag nu är sugen på att det ska hända ngt idag..
Vilket jag inte var igår, då folket såklart skulle ut. Hhm.. typsikt. Men, jag orkar inte gå ut för att man bara ska gå ut, inte längre..
Jag önskar att den där jäkla drömprinsen bara kom & ringde på dörren.. så att man slipper det här himla jagandet!

I used to be a partygirl. Nu ser jag fram emot att bli en housewife. Neej, riktigt så farligt är det inte. Men ibland känner jag att den där partytjejen vill ge plats åt ngn annan..
Fast idag är jag som sagt sugen på fest, såklart. Man vill alltid ha det man inte kan få..

Viva La Vida spelas allt som oftast på alla möjliga sätt. Min tankeverksamhet går därför på högsta nivå..
Det hade varit så fint..


Igår var som sagt min kära Mamma här, Pappa skulle ha pokerkväll.. & där hemma kunde ju stackaren inte vara. Så vi var här hemma & lagade lite mat (okej, Mamma lagade..), jag hämtade ut & hängde upp mina nya gardiner, som Mamma faktiskt tyckte var fina.. (fast ja kommer få SPEL på dom innan dom hänger rätt). Sen åt vi den goda maten & drack lite vitt vin till det, vitt vin som visade sig vara rött. Jag mannekängade i mina bikinis & bestämde mig för att behålla den prickiga.
Jo, det var en mysig kväll. Roligt att hon kom till mig, det är alltid jag som är hos dom annars :)


Nej, dags att at tag i denna Lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0