Vända kappan efter vinden.

Idag har vi haft en lugn & fin dag på jobbet. Det känns verkligen att det är ngt som har förändrats & jag kan inte låta bli att tänka på hur mkt enegeri jag hade kunnat spara. Vi fick till och med gå hem tidigare.. 2,5 timme tidigare blev det för min del.. det är minsann inte helt fel!
Så nu är jag som alla andra.. ibland måste man vara det, det blir enklast så.
På ett eller annat vis spelar vi alla ett spel,
nu vänder jag min kappa efter vinden.

Min tidiga hemgång har jag firat med att uppdatera mig om min lilla kusins liv, samt pratat med min stora (okej större..) kusin.. då jag som alltid agerade lite mäklare, men det gillar jag. Sen har jag även sökt ett jobb, jojo.. lite duktig får man allt vara mellan varven.

Torsdag imorgon, det är inte klokt vad fort tiden går. Hjälp! Ibland stressar livet livet ur mig..


Nej nu ska jag läsa lite bloggar & även meddela min kära Lillebror om en deal jag har att erbjuda honom.

& för er som undrat vilka megakändisar jag såg i Sthlm; Ulf Ekberg (eller vad det nu är han den pissblonda saken i Ace of Base heter ).. han var mkt viktig & gick & pratade i telefon utanför Sturegallerian. Där stod jag & tryckte i mig en cabanoss från ett sött litet gatukök..
Sen såg jag & Mamma Katarina Ewerlöf (stavas..?) nere på/i? Östermalmshallarna.
När vi åkte bil på.. ja var var vi nu? Ja iaf, då såg vi Laila Bagges bakdel.. ja, vi tror det iaf.
Sen den största av alla ; (faktiskt..) Rolf Lassgård. Han såg vi när han skulle in & pinka på Centralen.
& JA JUST DET.. hur fasen kunde jag säga att Herr Lassgård var den största vi såg? Där ljög jag ju.. för den största vi såg.. (alltså mest kända då..) var såklart GREVEN!
Han vet ni väl vem han är?

Jo, det var dom det.

Kommentarer
Postat av: Björn

Tack, men nu vill jag veta vem greven är, samt vad det är för deal.

2009-03-05 @ 04:38:56
URL: http://botteinamerika.blogg.se/
Postat av: pappa

Greven hade kiosk i Sandvången och är död sedan många år.

2009-03-05 @ 18:56:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0