Rader från förr.

Idag när jag var i stan så blev jag plötsligt på skitdåligt humör. Det var inte klokt hur irriterad jag var, irritationen fullkomligt ramlade över mig!
Jag fick helt enkelt cykla hem, utan Morsdags-present.. förlåt Mami!
Väl hemma satte jag mig på balkongen, tryckte i mig ett par rostemackor & läste tidningen. Då började jag att mjukna upp lite..
Därefter så har jag sedan spenderat någon timme på balkongen, i sällskap utav Kent & solen. Slank visst ner ngt glas "cider" oxå.. ljuvligt.
När jag satt ute på balkongen så satt jag & bläddrade i ett gammalt anteckningsblock som jag hittat i en låda här hemma.
Där hade jag klottrat ner lite dikter.. tänkte att jag skulle ge en utav dem här..

"Sommarsol vid aftondans
du ger mig en nyplockad blomsterkrans
Sätter den i mitt hår
nerför min kind faller en tår
En tår utav glädje
en tår för dig
Förstår du nu hur mycket du betyder för mig?"


Jag skulle tippa på att jag skrev denna "dikt" för ca 10 år sedan. Hmm.. ganska så roligt att läsa igenom hur man skrev då iaf..
Fast det där med att rimma kanske inte är riktigt min grej.. men jag försökte iaf.. :)
Vad kan jag ha varit.. 16, 17? Jisses...


Nu ska jag fixa lite..

Kommentarer
Postat av: Björn

Oj, dikter och grejor...



Nu är det bara 55 dagar kvar...



Trevligt att du hittat berlin-bilderna...

2009-05-30 @ 23:11:58
URL: http://botteinamerika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0