Vart tog den vägen?

Godmorgon bloggen!

Idag vaknade jag tidigt, som vanligt.. tvingade mig själv att ligga kvar. Snurrade ur sängen runt 08? då Pappa kom & levererade en bulle till mig.. Jo, ni har rätt.. I'm a spoiled kid.. med betoning på kid ;)
Det skulle vara sol & värmebölja idag.. vad fasen hände med det undrar jag.. Men ja, jag försöker att se det positiva i det: Jag slipper känna mig stressad över att hinna sitta i solen.
Måste nämligen fixa lite idag, ja.. inget märkvärdigt alltså.. eller JO det är det ju.. måste nämligen ordna med en liten gåva till vår kära Mor <3. + lite annat tjafs..
Såg en jättesöt klänning på Blondinbellas blogg, som minsann var från Gina.. den skulle jag vilja ha. Men ja jo, jag ska ju inte handla denna månaden.. så vi får kanske hoppas på att den är slut..

Igår hittade jag ett minneskort, fyllt med bilder från diverse fester, Rhodos-resan & kanske viktigast av allt ( iaf enligt Bror skulle jag tro.. ).. bilderna från Berlin. Haha.. vilka sjuka bilder där var från ja.. vad hette nu orten där vi bodde på det fancy hotellet? Iaf, där var några roliga bilder.. ska kanske slänga upp ngn här en dag :)

Nu ska jag snart skutta in i duschen & börja ta tag i min dag, men först..


Dagens Kent:

"Kanske var det ett moln
i dina ögon blev himlen grå
Mina ser i syne
för det är väl inte en tår
Himlen är blå
Dina ögon krymper som blåjeans
Mina ögon svider
dom har torkat båda två..."

Jag vet inte varför men jag tänker på avsked. Jag tänker på några fina dagar i en varm sommarstad.
En glass i solskenet. En puss på mjuka läppar. En hand genom håret & ett vemodigt ajdö. En vetskap om att man kanske aldrig mer ses.
En klump i magen & tårar i ögonen, när livet rullar iväg..
Farten suddar ut drömmen.


56 dagar kvar.. jag måste ta tag i saker nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0