Varulven är tillbaka!

Idag har jag återigen jobbat med Varulven, jo hon går numera under det smeknamnet. Vissa av er vet varför..
Hur som helst så började hon irritera mig så fort vi klev in i bilen. Hon återtog sin plats & det första hon gjorde var att byta radiokanal, jaha.. då var det tillbaka till Gamla Skitoriter igen!
Därefter hann vi bara komma en kort bit innan Hemvärnsnacket drog igång. & vet ni vad.. Hon KAN FAKTISKT ALLT! Helt strålande. & så det där lilla "kittet" hon har med sig.. helt lysande. Speciellt när man får höra det, detaljerat, för andra gången. & vet ni vad? Hon är jätteBÄST på att sitta siste eldvakt, för hon kan nämligen koka vatten över en kamin.. den ni.. inte alla som kan det inte.
När vi sedan stannar bilen för att gå upp till vår första brukare hör jag Varulven utbrista; "-Vad f*n gör en död kanin på bilen?". Jasså, den säger jag, den satte E dit igår.
"-Då kan du lägga den i väskan & ge tillbaka den till E nästa gång hon kommer. Här ska inte vara några döda kaniner på MIN bil". Okej. nu missade jag nog ngt. Jag  trodde vi var två om den bilen, men tji fick jag!
Ni undrar kanske om den döde kaninen. Verkar ju lite creepy att spänna fast en död kanin på bilen va? Så illa var det som tur är inte. "Den döda kaninen" var helt enkelt en plutte liten "Kanin" från Nalle Puh.
E hittade den igår & tyckte att det var mkt lustigt att sätta fast den framme på bilen (vad den delen heter vet jag inte..).
Men då visste nog E inte att så gör man inte med Varulvens bil. Nej, i Varulvens bil så är det Hemvärnet & Gammal skitmusik som gäller..
Kanske borde jag säga ifrån, men vemf*n vågar bråka med en Varulv?

Oj, mkt om Varulven nu. Men det är för att hon får mig att vilja krypa ur mitt eget skinn ibland.
"-Vad GÖÖÖÖR du Hjärtat?". Jag hjälper tanten, DET är vad jag gör. & snääääälla, kalla mig inte hjärtat. JAG SPYR.

Okej. Nog med gnäll nu. Det är absolut inte mer synd om mig än ngn annan, jag var bara tvungen att spy av mig..


Annars? Pratat med Mamma, som läst lite ur en broschyr om hotellet vi ska bo på i NY. Maj Gad. It's a home for the staaaaars. Mamma undrade vad i hela friden vi ska där & göra. Men haaaallå.. Jag är ju för fasen en filmstjärna. Det brukar ju Mamma själv säga "-Ja, som den filmstjärna du är", ja.. utan minsta ironi då.
Så ja, självklart är det där vi bo. Vi har inget annat val. Det kommer bli underbart för mig där, som att hitta hem, äntligen..

Tiden går fort nu. Snart står vi där. Jag, Pappa & Mamma. & senare.. LILLEBROR. Jag tänker på det ofta, hur det kommer att bli. Den sekunden då mina ögon får syn på honom.
Lilla Lillebror, du är stor nu.. men endå.. så liten
.


Nej nu ska jag avrunda med Dagens Kent..
Imorron ska jag på en liten övernattning, så då hörs vi nog inte.. hörs kanske igen på Lördag.. om inte så får ni ha en underbar helg!


Dagens Kent:

"Är det där du
eller är det någon som
liknar dig någonstans?"


Ibland så tror jag att jag ser dig. Här, där & ingenstans..

Kommentarer
Postat av: Jenny

Gumman när är det ni ska resa till ny nu då?



Okej minns inte riktigt sista programmet men kan tänka mig att det va sorgligt!

Hoppas du haft en bra dag! Kramar

2009-05-07 @ 20:50:55
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jo jag & pappa va ju på g & boka & hade pratat om en resa men i sista sekund banga han, då va jag inte glad & försökte få med nån kompis men ingen som kunde så blir förhoppningsvis i höst någongång, ska bli i år iaf :)



Men va kul att ni har bokat & klart iaf! :) Älskar att ha saker inbokade att se fram emot..



Nu ska jag gå & hämta upp tvätten..

Ha en bra kväll gumman..Kramar

2009-05-07 @ 21:02:17
URL: http://jenlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0