Hur lyckas han?

Okej. Nu ska jag berätta om en smått förvirrad tant vi städade till i förra veckan..
När jag står inne i hennes sovrum & dammar så kommer hon fram till mig; "-Där är någon vid min säng på natten". Jaha.. det var värst.. Jojo. Där är minsann någon som skakar hennes säng. Hon vet det. Glasögon & ficklampa ska hon börja ha vid sängen, så att hon kan se den som är där. Problemet är bara att den som är där är nu så tyst att hon inte hör den. Men hon vet.

En stund senare befinner både jag & tanten oss i köket. Då börjar hon berätta om en Lång Farbror som brukar vara hos henne. Okej tänker jag. "-Ja, han brukar klättra upp på mitt skafferi. & jag är SÅ rädd för att han ska ramla ner. Jag har sagt åt honom flera gånger att han ska akta sig, men han lyssnar inte". Därefter berättar hon att han ibland har sin flickvän med sig. Hon brukar gå i garderoberna & leta efter kläder som hon kan ta.
"-Ja & ibland så tömmer dom mitt kylskåp". Men dom är också tysta nuförtiden. Fast hon vet..
"-Om man ser honom på stan. ja, då ser man ju att han är lång, men man kan aldrig tro att han är en sån som klättrar på folks skafferi".

Vad svarar man på detta? Ojdå. Nejmen vad säger du!?
Ja jisses, tänk att leva helt i sin egen lilla värld, förvirrade värld..

Igår var vi hos en tant som var naken. Jo, iaf på nederdelen av kroppen. T-shirten räckte inte helt ner va. Jag vet att folk ser nakna gamla rumpor varje dag, men det var ltie för mkt för min smak.
Speciellt när tanten böjde sig ner för att ta upp en matta, rakt framför fejjan på mig..

Jodå, visst har man vissa sötingar..

That's all the action for now. Sover fortf i mitt storarum, & jag kan säga att jag sov otroligt gott i natt. Det är väl vad som händer?

Imorgon ska jag bli blond, greaat!


Vackra ord ska komma av sig själv. Inte tvingas fram. Jag vill jämt skriva vackert. Snirkliga bokstäver som berättar de vackraste sagor. Men allt kan inte vara vackert jämt.

Det jag undrar är.. Hur f*n lyckas Jocke Berg? Vackert så att det förslår.


Jo ni hajar va?
Dagens Kent:

"På vägarna i natt
kan jag hålla mig för skratt
Mitt leende som sköld
mot tårarna som föll"

Ibland spelar utsidan en teaterföreställning, medans insidan spelar en annan..


66 dagar kvar..

Kommentarer
Postat av: Jenny

Håller med fin text, fina ord!

Hihi vilken syn du hade då & fick se.. :)



Haft en bra dag idag ?

Ja den va fin men typisk att den inte passade, har köpr andra plagg som passade där så chansade men får väl sy in den isf..Kram

2009-05-19 @ 21:35:13
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Björn

Hahaha...Nej koka nuddlar i natten. Det var busigt och så där lagom spännande...Men också gott och lite roligt...Ibland teamworka vi tillsammans. Men det var ju längesen nu...

2009-05-20 @ 05:38:08
URL: http://botteinamerika.blogg.se/
Postat av: Pappa

Tacksam för at folk på min arbetsplats är fullt påklädda. Fina ord på många ställe.

2009-05-20 @ 15:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0