Första Advent.

Söndag. Första Advent. Jag har tänt mitt första ljus. Nu sitter jag här & lyssnar på Melissa Horn, nyfunnet örongodis.
Alldeles strax ska jag ta tag i denna dag. Städa är det första som står på schemat, suck vad tråkigt.

Alltså, ni anar inte vilket drama det var på bion igår. Eller drama & drama. Men herregud vilken chock vi fick när vi kom dit. Kön ringlade sig långt ut på gatan. Amenva? Jag blev helt paff. Det kändes som den gamla Q-tiden där vi stod  & köade i regnet.. När vi väl kom in under tak hade klockan tickat på. Om tio minuter skulle våra reserverade biljetter försvinna & det fanns 8 platser kvar. Tror ni att jag & A började hetsa då eller?
5 minuter efter att "tiden gått ut" kom vi fram. Våra biljetter fanns kvar. Pjuh!
Filmen var som jag väntat mig, mkt bra. Timmarna flög iväg & wips så stod vi ute i kylan igen. Körde hem, tog ett ärevarv genom stan & sen släppte A av mig. Läste lite & sen somnade jag gott. Bra kväll.


Med vackra texter i öronen & dig framför ögonen så gjorde det faktiskt ont. Jag vet nu att det aldrig kommer att skrivas sen saga om oss. Det har jag vetat länge. Men ibland så bara slår det mig. Rakt i ansiktet som en jävla käftsmäll. Vakna upp! Det var aldrig vi. Det blev aldrig oss.

När jag blundar är det inte längre dig jag ser. Det är inte dina ögon som letar efter mina.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0