Min Ängel.

Ja nu vet ni ju redan allihopa att min älskade Böttisbror är hemma! Lycka är faktiskt ett himla bra ord för att beskriva det.

Igår fick jag bara träffat honom en snabbis & kramat om honom. Jag visste ju redan att han skulle komma hem då, till skillnad från en hel del andra som han lycktas överraska ganska så bra.
Ska erkänna att jag blev nästan lite tårögd när jag läste Linas blogg om deras "återförening".

Idag var det äntligen dags för en efterlängtad Köttbulls-middag hos Mormor. Gott som alltid. Vi åt tills det i princip rullade köttbullar ur öronen på oss. & allt var precis som förr, precis som det ska vara.
Jag stannde kvar en liten stund efter att Böttis gått & när jag sen skulle gå hem så fick Mormor ett samtal. Personen på andra sidan luren frågade om Yngve. Alltså min Morfar, min fina, älskade Morfar.. som varit borta i 14 år. Usch vad ont i mig det gjorde att höra Mormor säga det.. "-Då ska jag säga dig en sak, att han är avliden sedan flera år tillbaka". Fy. Det var hårt.
För det är som Mormor sa "-Man glömmer aldrig". Usch. Hur kan man ens få ett sånt samtal? Men, lite synd om tjejen som ringde, måste ju kännas hyfsat olustigt för henne.
Sen stod vi där i hallen jag & Mormor & pratade lite om Morfar. Det var fint.

Min Mormor är en utav de vackraste männniskor jag vet. Inifrån & ut. Att säga att Jag Älskar henne räcker inte till. Jag kan inte med ord beskriva hur mkt hon betyder för mig. Ibland när jag ser på henne, känner jag mig nästan överväldigad av vad jag känner för henne.
Mormor, min lilla Mormor.. Jag fylls ibland av en sorg när jag tänker på henne. När jag känner att jag inte räcker till. För jag vill spendera så mkt mer tid med henne.. Jag vill visa henne, berätta för henne, krama om henne & få henne at förstå att hon är en alldeles unik & ovärderlig bit av mitt liv.
Mormor är min Ängel här på jorden & jag vill aldrig lämna tillbaka henne, det är det som gör sådär ont.


När jag kramat om Mormor cyklade jag sedan hem & här sitter jag nu. Ska hoppa in i duschen & så om min Kusse ringer då, slår ju aldrig fel. Sen ska jag ringa Tele2 & försöka säga upp mitt abonnemang där..


Imorron blir det tacos med FAMILJEN <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0