New York New York!

Satt & tittade på Vänner för en liten stund sedan. Fasaden på huset i New York, snön virvlade & lade sig vackert vit på marken. Jag längtade tillbaka. Längtade efter att få se New York just sådär, vintervitt.
Trots att jag bara har varit i New York ett par ynkliga dagar, så känner jag redan att det är en stad jag saknar.
Livet, pulsen, alla människor, intryck, stress, hets.. Trots detta, så otroligt vackert & storslaget på ett obeskrivligt vis.
Jag kan förstå att Lillebror kommer att sakna denna staden enormt..

Här är vi framför just Vänner-huset.


Gud vad jag saknar den resan. Trots regnet som föll i New York så var detta en utav mitt livs bästa dagar.
& vad jag saknar honom, lilla Lillebror.. som blivit så stor <3.

Jag såg staden mestadels i regn, men då & då visade även solen sig & sken på oss.
Idag när jag såg Vänner kände jag att jag ville se staden från en helt annan årstid. & jag undrade.. är det så vackert i verkligheten.. ligger snön sådär vacker & vit?

Tänkte avsluta detta inlägg med att ge er en annan New York bild, en bild som jag själv tycker speglar hur mäktig staden är..

Utsikt från Empire State Building. Otroligt svårt att fånga den mäktiga känslan, här har ni iaf ett försök.

Jag tror att om man en gång varit i New York, så lämnar man en bit utav sitt hjärta där..


Kommentarer
Postat av: Björn

Bästa inlägget hittils i din blogg...



Alltså seriöst, sett New York i juletid, bara tanken på det får mig nästan att förlänga. Det är ju något jag inte kommer få göra...Jag måste dit någon jul...Otroligt det måste vara. Ett vitt New York som lyser i all julskyltning...Stämmer till 300% för min del att man lämnar en del i New York...

Fin bild!



På tal om vänner, vet du vad jag har kommit på?

Det stämmer visst det att Ross bor mittemot, han bor inte på hörnan bara. Kommer du ihåg att huset mittemot på hörnan var helt knas...Han bor i huset intill det.

2009-09-22 @ 05:08:25
URL: http://botteinamerika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0