En hemlös finner hem.

Tisdag idag då va. Jag är trött som jag vet inte vad. Varje morgon blir det jobbigare att rulla ur sängen. I takt med mörkret kommer tröttheten. Tynger mina ögonlock mer & mer för varje dag.

Har nog inte hänt ngt utöver det vanliga idag. Jo, bakat scones.. Inte varje dag va. Gött vare iaf..

Smsat lite med en "gammal kontakt" jag hittade i min mob. Eller ja, gammal & gammal. En sisådär ett år gammal.
Dock, ganska så otippat.
Vänner, ni vet.. Den hemlöse, Mr Siepen, T....
Ja, kärt barn har många namn.. Ja en han, honom är det iaf.
En kort fin stund i livet. Men som så många gånger förr så skulle något lämnas.

"-Vad fin du är". Jag minns det sms:et så väl. För att du skickade det när jag nyss gått förbi dig. Jag minns hur det värmde till i min kropp & jag kunde inte längre ignorera dig.

Jag vill ingenting med dig nu. Men, det är alltid kul att tänka tillbaka.
Där, då & nu.



Sanningen är den att det faktiskt finns en människa jag tänker lite mer på än alla andra..



Nu, dags för Dagens bild.. sen ska jag bre maaaaackor.. Ja, bara så att ni vet då.



Pandy, Spättan & Mig. För alltför många år sedan. Gud vad jag kan sakna den tiden. Allting var så lätt då. Åtminstonde är det så det känns nu. I vilket fall som så var det en otroligt rolig tid i livet.

"-Tog du hand om han den hemlöse igår då?". Pandy när vi en utav dagarna efter Karnevalen satt & käkade på Strand. Alla var såå oroliga ;)


& förresten.. 100 spänn på att en utav mina vänner komme adda en utav mina "nya vänner" på fb så fort h*n ser det..
Om jag kommer störa mig? Ohyes indidiooo..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0