Ensammast i Sverige.

Jag addade dig på fb.. Why? Kanske för att jag helt enkelt vill se om du accepterar mig. Kanske för att din bild var så du..

Nej, det får bli lite Dagens Kent på detta:

Och jag är drog med dig i mitt fall
Och sen gled jag bara undan
Så förlåt, förlåt för allt
För min förbannade kluvna tunga
Jag har ett foto någonstans
Där vi är drottningar och kungar
Nu ligger bilder överallt
där gamla ansikten är unga
Och jag har letat som besatt
efter känslor som är försvunna
Och det har varit en lång, lång natt
men jag är glad att mina tårar
är behärskade och lugna



Jag undrar vem av oss som gled undan,
eller var det så att vi båda gled undan.
Du när jag var där
& jag när du var där.
Jag kunde aldrig säga alla ord jag ville till dig.
Det skulle värka alldeles för mycket i mitt hjärta
när bakslaget kom.
Den dagen då du gick vidare.
Inte ens en bild finns som minne.
Men jag ser dig trots det alldeles för tydligt ibland.
& visst letade vi efter känslan
men aldrig tillsammans
& visst grät jag
så många gånger
För dig.


Jag kan se dig nu. Utan att det gör ont. Jag kan höra din röst nu. Utan att det gör ont. Det är nog därför jag fortsätter att testa mig själv.



Nej nu ska jag & min Söndagångest säga godnatt. & fyför vad jobbigt det är när sängen gapar tomt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0