Livräddaren.

Höstdagjämning. & visst kan man känna hur hösten ligger i luften? Varje andetag man tar blir lite kyligare. Lungorna fylls med en ren & krispig luft. Vad fylls hjärtat med?
Men denna hösten ska jag försöka att se allt det vackra i höstens skiftningar. Gröna bladverk som blir gula, oranga & bruna. & i takt med färgskiftningen så förändras livet, eller går vidare.

Ger er lite Kent, eftersom mina egna sagor är slut:

Jag räddar ditt liv
Du är bländad & vit
Jag bromsar på is
Du har frusit mitt i
Ge mig en chans
att drömma om ibland
någonstans
i nästa liv...


& visst vill jag rädda ditt liv. Rädda ditt liv för att ge dig mitt eget.
Men mest av allt vill jag hitta ett liv, ett liv att frysa tiden med.
Man drömmer väl alltid om saker man inte kan få?
En chans att skapa något vackert.


Nu; sängen & en bok. Godnatt på det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0