Manifestation i Landskrona.

Ingen har väl missat vad som har hänt här i Landskrona? Det är fruktansvärt. Det är bortom all förklaring. Det är är fullkomligt & absolut vidrigt. Man kan inte, vill inte förstå. Det finns inga ord.
Visst vill man att den, för att säga det på ren svenska.. j*vlen ska åka fast & buras in under en lång tid.

Men, all denna "hets" som kommit omkring detta. Fb-grupper, hot & allmänt hat. Vad hjälper det? Inte det minsta. Att lösa våld med våld löser inget. Aldrig någonsin. Vi hjälper ingen med att utveckla ett totalt hat. Damen som dog kommer inte tillbaka för att en hel stad går in i en hatkoma.
Därför tycker jag att det var så otroligt fint & styrkande att se att så många människor stod upp för sin stad & MOT våldet. Inga ord sades, bara en massa folk. Landskronabor. Landskronabor som ngnstans bakom all skam trots allt är stolta & vill stå upp för sin stad. Landskronabor som visar att det här inte okej.

Runt Västanvinden pryddes kanten av blommor. Blommor som hedrar den som fick ta konsekvenserna av ngt som blev helt obegripligt. Jag undrar.. Hur orkar hennes man nu? Hur många ggr går han igenom scenariot? Hur många ggr ångrar han att han sa ngt? Det där lilla som var inget alls, men som fick det att slå alldeles slint i huvudet på en människa.

Hur kan en såpass ung människa ens ge sig på ett äldre par? Oavsett om tanken inte var att det skulle gå så illa, så är det fullkomligt obegripligt. En ung människa misshandlar ett äldre par, så till den milda grad att en utav dom avlider utav skadorna. Medvetet, eller omedvetet. Ett slag, eller sjutton slag. Det spelar ingen roll.
Det är skrämmande att se vart världen är på väg.
& återigen sätter vår stad sig på kartan med sitt dåliga rykte.

Folk frågar om vi vågar handla på Hemköp nu. Den frågan är för mig skrämmande. Jag skulle aldrig någonsin låta en så absurd & enskild händelse skrämma mig på det viset. Det handlar inte om var det hände, det handlar om att det hände.

Jag skulle kunna skriva en hel novell om detta. Men varken jag, eller ngn annan kommer att bli klokare utav detta.


Det enda vi kan göra är att fortsätta att hålla huvudet högt & gå med ryggen rak. Vi kan inte låta detta skrämma oss. Saker som detta borde inte få hända & jag intalar mig själv att vem som än gjort detta så är det en människa som har ett sinne där inte allt står rätt till. Det är ingen tröst, men man måste förstå att alla inte är såhär.

Idag visade vi trots allt att vi kan, vi kan stå enade & stå upp för vår stad om vi vill.
Det är ngt vi ska minnas.

Kommentarer
Postat av: Jenlen

Håller med de är helt jävla sjukt ,vilken människa kan ens göra ngt sånt här antagligen inte ens en människa med hjärta elle samvete.usch ja skulle inte kunna putta en människa ens. Jaha hoppas allt annars är bra med dig att du haft en bra påskhelgen annars!

2010-04-05 @ 17:13:08
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Linn

hej hur är det med dig :)

2010-04-05 @ 18:07:43
URL: http://liinnohlsson.blogg.se/
Postat av: Linn

det är bra, vad har du gjort idag :)

2010-04-05 @ 19:32:00
URL: http://liinnohlsson.blogg.se/
Postat av: Jenlen

Mm det är skrämmande :/



Japp det är bra med mig. Gör du denna kväll då? Jag satte in en pizza i ugnen nu blir det softa framför tv..

2010-04-05 @ 20:21:43
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Malin

Bra skrivet och jag haller med om att osa ur sig saker pa facebook inte hjalper. Vald ska motverkas, inte anvandas for att skrammas.

2010-04-06 @ 12:36:57
URL: http://piccadillytears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0