Smalmobbing.

"-Hennes skor väger ju mer än vad hela hon gör".
Detta hör jag från några småbrudar som går bakom mig i stan. Resten av vad dom sa förstod jag inte..
Men suck säger jag bara! Hur orkar man?
Jag vet att jag inte ska bry mig, inte ta åt mig & låta det uppröra mig ( kan man säga så..? ). Men, ibland kan jag inte låta bli. För VAD är det som ger er rätt att säga så om mig? Säger jag ngt ont om tjocka människor kanske? Nej. Aldrig någonsin skulle jag gå bakom en kraftig person & "viska" högt om hur tjock denne är. För det är respektlöst. Vad är detta då? Vad vet ni som säger så om mig? Nu råkar det vara så att jag är bekväm i min kropp, så själva orden berör mig inte. Det är mer sättet.
Jag sa inget när dom sa sådär. Jag orkade inte. Ist vände jag mig sen bara om & blängde lite på dom. Det räckte. Om jag sulle ha sagt ngt så skulle jag ha varit så kvicktänkt & klok som min Pappa är "-Jag har iaf mer i dom här skorna än vad ni har i huvudet". Eller ngt i den stilen sa han..
Men ibland finner man sig liksom inte.

Det jag vill komma fram till är helt enkelt att man gör inte sådär. Oavsett vad det är man pratar om. Tjock, smal, mörkhyad, rödhårig, konstiga kläder eller what so ever. Det är respektlöst. & hur orkar man? Ta en titt på dig själv ist. Är du själv så himla perfekt? Antagligen inte då du känner dig tvungen att trycka ner mig.

Ibland låter jag det susa förbi. Ibland tar jag det åt mig. Idag blev jag arg.


Jo jag är kanske smal, men vad gör det dig? Jag äter som jag ska & mår bra. Tackar som frågar. & om du nu tvunget ska prata om mig så kom fram till mig ist. Jag bits inte..

Jag må vara smal, men min hörsel är det inget fel på..



Skinny Bitch i Key West, dricker litta bubbel va. Prinsessa som man är..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0