På tåget mot Sthlm.

Här sitter jag nu på tåget med Mamma mittemot mig. Det trodde man minsann inte igår. Att man skulle sitta här redan menar jag. Utanför fönstret susar ett vitt landskap förbi. Det är ganska så behagligt att sitta här med laptopen i knäet, & bara ta det lugnt. Stressen & oron man kände igår & inatt har börjat att lösas upp. Det kommer att gå bra detta.

Men så kan det oxå tilläggas att vi lämnade L-a strax innan sju. Med ett extra insatt tåg. I princip alla övriga tåg var inställda just då. Så vi hade allt tur som kom dit just då ett tåg råkade susa förbi. Var framme i Lund över två timmar innan vårt tåg skulle avgå. Men med ett Espresso house mittemot stationen så lyckades vi fördriva den tiden ganska så bra.

Så nu sitter vi alltså här. På väg. Det är otroligt vad skönt det är att bara få komma iväg på såna här små korta resor.
På andra sidan gången sitter en man som sover. & här snackar vi verkligen sover. Han sitter framåtlutad & snarkar. Hade jag gått riktigt nära hade jag nog sett hur han dreglar. Han vaknade inte ens när konduktören kom & skakade om honom. "-Mediciner", sa han, konduktören alltså. Ja j*vlar, den där medicinen skulle jag oxå vilja gå på, just nu.
Nej fy, det tar jag tillbaka. Kom just på en arg snubbe som påstår att det är hans plats han sitter & spyr på. Spyr.. ähfyfan vad vidrigt!
Tydligen har ngn satt honom på tåget & matat honom med medicin så att han skulle sova hela vägen. Usch vad tragiskt.

Mamma säger att jag inte kan leva utan min dator, det är nog så sant. Men tänk va, vilket bra tidsfördriv det är att ha den med.
Nu ska jag läsa lite bloggar.


Så hörs vi snart igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0