Vackra dag.

Åh vilken fin dag jag har haft. Vår utflykt bar denna dag till Österlen, närmare bestämt Kåseberga. Där tittade vi på, samt kramade, Ales stenar. Sjukt viktigt att göra det när man är där. Därefter gick vi en runda, för att sedan gå ner & sätta oss & äta lunch. Gravad lax till mig. Gott gott & mys mys. Kan säga att där var gaaalet mkt folk, så vi hann med att bli lite lätt irriterade innan vi fick i oss mat. Mätta & glada gick vi in i en mysig liten fiskbutik & handlade med oss lite gott hem. Därefter gick vi & handlade varsin glass. Jordgubb/Rabarber & Valnöt till mig. Gott! Sen promenarade vi & hämtade vår bil igen.
Kåseberga är verkligen en himla vacker plats. Gröna ängar som stupar rakt ner i vattnet.

Innan & efter vår Kåsebergatur hann vi med att se lite 'Wallander-stuff'. Viktigt när man är i Ystad. Såg även ett riktigt drömhus. Ska nog ta & önska mig det i födelsedagspresent!

Väl hemma, det tog sin lilla tid kan jag säga, åt jag & föräldrarna lite av det jag handlat, plus lite goda ostar. Fint!

Så nu är jag mätt. Men, inte hindrar det mig från att strax trycka en skål med B&J & jordgubbar. Banta kan man göra sen..


Så ja. Vilken underbar dag. Solen sken på oss hela dagen & det var en sån där fin dag.

Nu; film & glass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0