Bästa dagen på länge.

Åh. Vilken fin Midsommarafton jag hade. Ni vet en sån där helt klockren kväll. Eller dag får man väl säga. Tog båten in 11:30. Jag hade tur & kom med fast att jag inte var bokad. Väl inne på ön satte vi oss på ett café i Bäckviken & drack kaffe & cider. Därefter fick vi skjuts "hem" av en mkt argsint cabdriver. Väl framme i Knudebo satte vi oss i trådgården, drack cider & bara chillade. Sen blev det dans kring midsommarstången. Eller ja okej, vi tittade mest på. Därefter satt vi kvar där. Åt lunch & bara fortsatte att ha de så där fint. Lyssnade på musik. Vissa skatade & andra tittade glatt på. Gungade. Snackade & skrattade så där äkta.
Gick hem om en sväng. Bytade om & fixade käk. Därefter gick vi tillbaka till vår lilla plats. Käkade, drack & hade en fortsatt bra kväll. Spelade till och med kubb, & vi loosade big time.
Satt på våra filtar & bara njöt av tillvaron. Det var exakt som en tjej sa; "-Detta är en sådan bild man ser utav Midsommar i tidningar". Ni vet så där idylliskt att det nästan är löjligt.

Fanns ju vissa störmoment. Suck på det liksom. Jag har sagt det förr & jag säger det igen; Jag ler inte på beställning. Det gör mig bara mer arg. Dessutom, måste man sitta med värsta fåniga smajlet ända till öronen? Jag kan ha det bra utan att le så jag får kramp i flabben.
Men segla, snorkla & åka motorcykel? Nä, det är inget för mig. Jag är en prinsessa.
Jag orkar bara inte sånt tjöt tjöt tjöt.

Efter 23 begav vi oss till Turistgården. Drack tidernas sämsta Mojito. Satt med riddarna vid runda bordet & hade livesång med gura. Väldigt midsomrigt.

"-Du är iaf sjukt söt. Jag spanade in dig redan från första början". Awe man tack dulle.
Sen skrek han att vi var bonnläppar ( eller ngt liknande ).. Suck på den eller?
Jag orkar bara inte killar & deras kassa raggningsförsök.

Efter Turisten skulle folk efterfesta. Jag gav upp & gick & lade mig. Då var kl 02:30.
Man är ju trots allt gammal va.. Fast att jag inte ser ut att vara en dag över 25.. pfft!
Vaknade till när partytjejerna ramlade in i omgångar.

Dagen idag har vi spenderat med att fortsätta ta det lugnt. Åt en sjukt god pasta på Tunakrogen, samt drack världens dyraste Latte. Därefter lade vi oss & i gräset & slappade.
Tog 16:45 båten hem. Satte ute på däck & solade oss.


Nu ska jag avrunda denna Midsommarnovell. Men, ni skulle varit med, då hade ni förstått hur fint det var.
Kvällen ska spenderas på en balkong med vin, fin utsikt, Sessan & Sofia.
Undrar om jag måste fortsätta att passa upp på Sessan eller slutade det när vi klev av båten? Ni kanske inte vet det, men vi har nämligen en Sessa ibland oss. Inte konstigt att där var så mkt folk på Ven liksom, inte varje dag en kunglighet är på besök.


Okej. Seriöst. Punkt nu. Men tack alla ni som gjorde midsommar till vad den var. Knudor. Soffor, Sk8are, Sessor & alla sköna trubadurer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0